На 12.05.2022г. се проведе награждаването на последната индивидуална проектна дейност на 10 клас (випуск 2019). Този път темата беше „Биология“ и всичко свързано с тази наука. Учениците трябваше да направят програма по темата, реализирана на c++. Нека сега разгледаме 5-те най-добри отбора и отбора, който спечели специалната награда от проекта:
5-то място – отбор KOPPER
Александра Стайкова – Scrum Trainer
Пресиян Стефанов – Backend Developer
Станимир Димитров – Frontend Developer
Мартин Мартинов – QA Engineer
Техният проект помага за научаването на интересни факти за микробиологията и по-точно – вирусите.
Александра сподели с нас следното – „Екипната работа беше на ниво, като разбира се всеки помагаше с каквото може и накрая успяхме да направим продукт, от който сме доволни. Справихме се добре със задачата, имайки в предвид времето за работа, с което разполагахме. Научихме, че доброто представяне и организация могат да ни дадат доста голяма преднина.“
4-то място – отбор Зелена Салата
Петя Петкова – Scrum Trainer
Георги Дряновски – Backend Developer
Мария Илчева – Frontend Developer
Ванина Тенева – QA Engineer
Техният проект представлява игра, в която ученици могат научат всичко за системите в човешкото тяло и след това да тестват уменията си чрез тестове.
Петя ни сподели следното – „Работихме колаборативно и смея да твърдя, че отборната ни работа беше на ниво. Радвам се, че всички взеха участие в разработката на този страхотен проект и с удоволствие бих работила отново с тях. Научихме и много нови технологии и как да работим с тях, което си е голямо постижение.“
3-то място – отбор das Kuddelmuddel
Йоанна Симеонова – Scrum Trainer
Стоян Иванов – Backend Developer
Тереза Опанска – Backend Developer
Веселин Стоянов – Frontend Developer
Костадин Талигаджиев – QA Engineer
Техният проект представляваше приложение, което обяснява различни понятия, свързани с биологията по леснодостъпен начин с графики и викторини.
Стоян сподели следното – „Да създадеш един продукт с такива размери не е лесно, но въпреки това съм радостен да съобщя, че съм много доволен от работата на моите съотборници. Този проект нямаше да е същият без тях. Разбира се, че щом сме стигнали до тук, ще работим занапред заедно. Научихме страшно много за работата в екип, как да управляваме времето си, така че да реализираме проекта за най-малко време, както и най-вече как да си помагаме взаимно.“
2-ро място – отбор M.Y.S.E
Стас Узунов – Scrum Trainer
Васил Младенов – Backend Developer
Даниел Георгиев – Frontend Developer
Виктор Киров – QA Engineer
Основната идея на техния проект е да научи хората как работи една малка екосистема и как различните видове животни са свързани помежду си.
Васил сподели следното с нас – „Успяхме да се организираме много добре и ако можех със сигурност бих бил в същия отбор. Справихме се чудесно и вярвам, че ако бяхме си организирали времето малко по-добре, щяхме да вземем и по-голямо място, но тъй като срещнахме много препятствия, поради използването на някои технологии за първи път, не успяхме да изпълним всичките си идеи. Затова се надявам, че в близкото бъдеще ще започнем работа върху проекта отново и ще успеем да го довършим.“
1-во място – отбор Bacillicus
Петър Спасов – Scrum Trainer
Християн Кимрянов – Backend Developer
Стефан Христов – Frontend Developer
Теодора Компанска – QA Engineer
Техният проект се отличава от другите, защото представлява игра с планети, растения и животни, но освен това има и сюжет на играта, който кара играещият да се заинтересува повече от самото приложение.
Стефан сподели с нас – „Според мен дадохме всичко от себе си. Много се радвам, че бях част от този невероятен отбор и отново бих желал да работим заедно. В началото дори не сме си помисляли, че ще вземем някое призово място, а и след като видяхме другите невероятни проекти, въобще не очаквахме такъв висок резултат. Много благодаря на хората, които оцениха нашия труд.“
Отборът със специалната награда – отбор NANO
Калин Червенков – Scrum Trainer
Никола Пешев – Backend Developer
Борис Савов – Frontend Developer
Марио Берберов – QA Engineer
Техният проект представлява приложение за управление на интерактивна симулация относно естествения подбор в природата.
Попитахме Калин няколко въпроса и той ни отговори следното – „За да постигнем нашата задача, разделихме цялостната идея на много малки части, които поставихме като задачи за всеки от дните. Работехме като професионален екип и ще се радвам по-често да се сформираме по същия начин. Със задачата се справихме доста удовлетворяващо и съм сигурен, че всеки научи по нещо ново. Темата беше доста свободна, но никак лесна за разнищване. Ние избрахме много съществена част от биологията, а именно естественият отбор. Радвам се, че финализирахме проекта и ще се радвам да видим идеи за подобряване.“